کد خبر: 1230644
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: به رغم استفاده اسرائیل از تمام ظرفیت‌های خود برای نابودی حماس در غزه، نظامیان اشغالگر در باتلاق مقاومت گیر افتاده و به گفته مقامات تل‌آویو در حال حاضر ۱۰ تیپ ارتش در میدان نبرد حضور دارند. با این حجم از نیرو‌های زمینی، القسام و دیگر گروه‌های فلسطینی تلفات سنگینی را به دشمن از جبالیا تا رفح وارد کرده‌اند که مقامات امریکایی را نسبت به شکست احتمالی اسرائیل نگران کرده است. 
درحالی که مقامات اسرائیل مدعی بودند با بسیج ۳۵۰ هزار نفری از نیرو‌های ذخیره می‌توانند در مدت کوتاهی حماس را نابود کنند، هشت ماه از جنگ غزه می‌گذرد و این رژیم از پس گروه‌های مقاومت فلسطین برنیامده و مجبور است برای دستاوردسازی از همه توان خود استفاده کند. حمله زمینی ارتش اسرائیل به رفح، در جنوب غزه نه تنها دستاوردی نداشته بلکه گروه‌های فلسطینی ضربات مهلکی را به دشمن وارد کرده‌اند و این سبب شده ارتش اشغالگر از همه ظرفیت‌های نظامی خود استفاده کند. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد که در شرایط کنونی ۱۰ تیپ ارتش این رژیم در نوار غزه در حال جنگ هستند که این امر از ابتدای سال ۲۰۲۴ امری بی‌سابقه محسوب می‌شود. بنابر ادعای این رسانه اسرائیلی، ارتش اشغالگر به تازگی تحرکات نظامی در رفح را گسترش داده و محور فیلادلفیا به موازات نقاط مرزی مصر را به اشغال خود درآورده است. حضور ده‌ها هزار نظامی ارتش صهیونیستی در مناطق مختلف غزه نشان می‌دهد که این رژیم در برابر گروه‌های مقاومت زمینگیر شده است و برخلاف ادعای سران تل‌آویو، حماس همچنان در اوج قدرت قرار دارد که جلوی نظامیان اسرائیل ایستادگی می‌کند. 

 ضربات مقاومت به اسرائیل 
گروه‌های مقاومت فلسطین که گفته بودند پاسخ دردناکی به ارتش صهیونیستی در رفح خواهند داد، در روز‌های اخیر تلفات سنگینی را به دشمن تحمیل کرده‌اند. در این رابطه، گروه‌های مقاومت به عملیات‌های خود علیه اشغالگران صهیونیستی به ویژه در جبالیا در شمال نوار غزه و در رفح در جنوب آن ادامه داده و سربازان اسرائیلی و خودرو‌های آن‌ها را هدف قرار می‌دهند. 
به گزارش الجزیره، گردان‌های القسام (شاخه نظامی حماس) دیروز اعلام کرد که یک بمب ضد نفر را در منطقه تل‌الزعتر در نزدیکی نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی منفجر کرد که در نتیجه آن تعدادی از سربازان اسرائیلی کشته یا زخمی شدند. همچنین القسام با انتشار ویدئویی اعلام کرد که در محور‌های درگیری در نوار غزه پنج دستگاه تانک ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است. گردان‌های القسام اعلام کرد که یکی از سربازان ارتش رژیم صهیونیستی در محور نتساریم در جنوب غرب شهر غزه هدف تک‌تیرانداز‌ها قرار گرفت. همچنین در محله التنور در شرق شهر رفح یک دستگاه بولدوزر ارتش اشغالگر با گلوله یاسین ۱۰۵ هدف قرار گرفت. این گردان‌ها همچنین اعلام کردند که در منطقه گذرگاه صلاح‌الدین واقع در جنوب شرق شهر رفح یک نفربر صهیونیستی را با خمپاره تاندوم هدف قرار داده‌اند. در این بیانیه همچنین تأکید شد که عناصر گردان‌های قسام، نیرو‌های پیاده صهیونیستی متشکل از ۱۰ نفر را در یک کمین ترکیبی گرفتار کرده‌اند و آن‌ها را با بمب‌ها و مین‌های دستی هدف قرار دادند. 
این گردان‌ها در شمال نوار غزه نیز یکی از مراکز فرماندهی و کنترل ارتش دشمن واقع در شرق اردوگاه جبالیا را با گلوله‌های سنگین هدف قرار داد. گردان‌های القسام سه‌شنبه از هدف قرار دادن پنج سرباز صهیونیست از فاصله صفر خبر داده بود. ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه به زخمی شدن شدید یکی از سربازانش در عملیات با گروه‌های مقاومت فلسطین در شمال نوار غزه اعتراف و اعلام کرد که این سرباز از نیرو‌های گردان ۲۲۲ بوده که روز سه شنبه در شمال نوار غزه زخمی شد. 
علاوه بر این، همچنین گردان‌های سرایا القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی اعلام کرد که با گلوله و مهمات سنگین به عملیات‌های خود علیه نیروها، خودرو‌ها و نقاط استقرار سربازان اسرائیلی در محور‌های پیشروی در نوار غزه از جمله شرق و جنوب شرق رفح ادامه می‌دهد. این گردان‌ها اعلام کرد که در عملیات مشترکی با گردان‌های شهدای الاقصی نقطه تجمع سرباز‌ها و خودرو‌های دشمن واقع در اردوگاه جبالیا را با گلوله هدف قرار داد. به نوشته روزنامه «یدیعوت‌آحارونوت»، با تداوم عملیات‌های مقاومت، تلفات ارتش اسرائیل از زمان آغاز جنگ تاکنون به ۶۳۱تن رسیده که ۲۸۳ تن از آن‌ها از زمان شروع عملیات زمینی این ارتش در نوار غزه کشته شده‌اند. 

 نگرانی امریکا از شکست اسرائیل 
ضربات مهلک فلسطینیان به دشمن اسرائیلی، مقامات امریکایی را به شدت نگران کرده است. نشریه پالیتیکو دیروز در این زمینه نوشت: مقامات ایالات متحده به‌صورت علنی می‌گویند راهبرد اسرائیل در غزه محکوم به شکست است و راه را برای ظهور دوباره حماس هموار می‌کند؛ اظهاراتی که از ابتدای جنگ تا همین اواخر شنیده نمی‌شد. در گزارش پالیتیکو آمده است: «مقامات می‌گویند اسرائیل نتوانسته مناطق پاک‌سازی‌شده غزه را در کنترل نگه دارد، با بمباران گسترده و کمک‌های بشردوستانه ناکافی مردم غزه و دیگر جهانیان را علیه خود شورانده و همچنین نتوانسته از جذب نیروی جدید توسط حماس جلوگیری کند.» پالیتیکو به نقل از منابع آگاه امریکایی گزارش داد حماس حداکثر ۳۵درصد از نیرو‌های خود را در این جنگ از دست داده، اما در همین بازه زمانی هزاران عضو جدید جذب کرده است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار